maanantai 5. lokakuuta 2015

Minä aakkosina

Luinpa jotain kuukausi sitten Heidin aakkospostauksen, jossa hän oli kirjottainutt ittestään aakkosten verran asioita ja innostuin itekin tekemään tällaisen postauksen. Ite tykkään lukea tällaisia postauksia! Myös Mallen aakkospostaus oli huikeaa luettavaa!

Kuvituksena randomeita kuvia kesältä.

A: Aamunvirkku ja aamuntorkku. Oon molempia. Se, kumpi on vallalla, riippuu tähtien asennosta ja tuulien suunnasta. Jos nukun yli 11, oon paniikissa koko päivän siitä ,ettei uni tuu illalla.

B: Bloggaaminen ja blogien lukeminen on yks mun harrastus. Tosin blogien lukeminen välillä unohtuu päiviksi (joskus jopa viikoksi tai kahdeksi) ja sitte onki luettavaa hirmuinen kasa...

C: Citroen- merkkisen auton omistaja täällä hei. Auton omistaminen ylläpitää mun mielenterveyttä, koska muuten oisin mökkihöperö. Julkisia en käytä, koska en pidä siitä ja koska se on niin kallista ja hidas tapa liikkua paikasta toiseen. Ainaki täällä. Voihan se hitaus olla kyllä mun korvien välissäki...

D: Death (kuolema) oli hyvin lähellä, ku 14-vuotiaana yritin itsemurhaa. Silloin herääminen teholta vitutti ja satutti, nyt olen onnellinen, että elän.

E: Enkelit, uskon niihin.

F: Firefly, on sarja johon ihastuin ikihyviksi. Mua ei avaruusjutut kauheana kiinnosta yleensä, mutta saipa mies mut houkuteltua kattoon tän sarjan. Kyllä kannatti voittaa ennakkoluulonsa!

G: Googlea ilman eläminen on asia, jota en halua edes ajatella. Maailman helpoin ja nopein tapa löytää tietoa asiasta, ku asiasta. Tietoa nimittäin haen joka päivä, ku milloin mikäkin asia herättää mun mielenkiinnon ja tiedon janon.


Mun orvokkiamppeli tältä kesää:


H: Huulirasvariippuvuus. Voi kamala oikiasti! Käytössä tällä hetkellä pikaisella laskemisella ainakin viis huulirasvaa. En tiiä, onko tää joku sukuvika,ku mun siskolla on nimittäin kans huulirasvariippuvuus.

I: IPhone ja mitä näitä älypuhelimia onkaan. No, mulla ei oo ku peruskapula, Nokian C2. Älypuhelimet vähä pelottaa mua, oon hitaasti lämpiävä tässä asiassa. Toisaalta oon kateellinen kummitytölleni, joka 3-vuotiaana osaa käyttää älypuhelinta, kuin vettä vaan. Älypuhelimen hommaamista on miettiny jo vuoden verran, varmaan menee toinen vuosi ennen ku oikeasti hommaan sen.

J: Jääkiekon seuraaminen on mun ja mieheni yhteinen harrastus. Liiga, CHL, KHL ja tietysti Leijona-pelit. Kärppä-fani olen!

K: Kummityttöni on mulle tosi tärkeä! Ihana aurinko koko lapsi! <3 Olen edelleen otettu kummiudestani.

L: Laura.on mun kutsumanimeni.

M: Metallimusiikki on mun juttu. Tosin kuuntelen paljo muutaki, mutta metalli on se tärkein musiikinlaji mulle. Varsinkin sinfoninen metalli iskee.

N: Närästys on mulle turhanki tuttua, kiitos refluksitaudin. Paha närästys tuntuu siltä, että kuolee siihen paikkaan. Se tuska on niin valtava!


Upea ääninen Noora Louhimo ja Battle Beast heinäkuussa LankaFestissä.


O: Oon "palijasjalakanen" oululainen. Syntyny täälä, asunu välisä vuosia muualla ja nyt taas asunu vuosia täälä.

P: Palapelit ja pehmolelut! Rakastan! Palapelit on jänniä, ku palaset puhuu mulle, kertoo mihin kohin kuuluvat. Pehmolelut taas piristää päivää joka päivä, ku ovat niin söpöjä ja pehmosia.

Q: Qstockiin haluaisin päästä joskus. Tosin mietityttää, että miten kestän hirmuisen ihmis- ja metelinmäärän. Liikaa ihmisiä ja meteliä- yhdistelmä on aika kamala mulle!

R: Rikossarjat on mun lemppareita. Esim. Bones, Hiljainen todistaja, Miss Fisherin murhamysteerit, Blue Bloods, Elementary, NCIS:t (Rikostutkijat sekä New Orleans), Silta, Broadchurch jne.

S: Suklaa, suklaajäätelö, suklaakeksi, suklaatorttu (lue: mutakakku), tummasuklaa, Suklaa se tämän naisen tiellä pitää! Ainakin kerran kuussa kuukautisten ajan.

T: Tupakointi on mun pahe. Se loppuu sitte, ku en tartte enää tuttia...

U: Ulkomaat. Tahdon matkustaa vaikka ja mihin! Irlanti, Islanti, Espanja, Ranska, Tanska jne.


Tädin pieni rakas apinanpoikanen <3


V: Veden juontia oon opetellu tammikuun alusta alkaen ja nyt vasta se alkaa sujua edes jotenkuten. On se helkkarin vaikeaa! Kahvia taas on niin helppo killittää kuppikaupalla.

W: Writing/kirjottaminen. Mulle sielunhoitoa. Kirjottamisen avulla jäsennän ajatuksiani. Ymmärrän paremmin omaa ajatuksenjuoksuani, jos mahdollista. Kirjoittaminen on pään tyhjentämistä.

X:  X-Wing on peli, jota mieheni pelaa harrastuksenaan. Miehen myötä oon uskaltautunu pelaamaan mulle ihan outoja pelejä, kuten X-Wing ja Memoir 44 ja jopa tykkään niistä. Miehen seurassa oon pelannu ekan kerran Xboxillakin. Oli se pelottavaa!

Y: Ystävät on mun perhe, mieheni, siskoni ja pienen apinanpoikasen lisäksi.

Z: En kuulu z-sukupolveen, koska olen liian vanha... ;)

Å: Laita Googlen kuvahakuun pelkkä å ja näet mun sielunmaisemani. (Ne kalat ei kuulu mun sielunmaisemaan sitte... :D )

Ä: Äitiys on asia, joka ei oo mun juttu, vaikka lapsista pidän. Onneksi nykyään voi valita itse, haluaako/tekeekö lapsia!

Ö: Ötökät voisivat kaikessa ällöttävyydessään ystävällisesti pysyä kaukana mun reviirilta, kiitos.


Kirjotelkaapas tekin aakkospostaus! Ois kiva lukea lisää näitä!

4 kommenttia:

  1. Vitsi tätä oli mukava lukea, vaikka joukossa oli vähän rajumpaakin tavaraa. Kyllä me ollaan niin samiksii <3. Mun piti muuten sulle ehdottaa sarjaksi Netflixistä Orphan Black. Ihan mielettömän hyvä! Katsotaan sitä just toista kertaa. Sille pääosan esittäjälle voisi antaa kaikki maailman palkinnot roolisuorituksistaan. Ja suklaakekseistä tuli mieleen, jotta ootko maistanut Ballerina chokoja. Se suklaasisus on taivaallinen :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enpä oo Orphania kattonu vielä! Häätyypä tutkailla sarjaa sillä silmällä. Kiitti vinkistä! Ja en oo tainnu ballerina chokojakaan maistaa. Tutkimma myös niitä! :D
      IHana olet! <3

      Poista
  2. Olipa kiva postaus! Näitä on aina mukava lukea, kun' tutustuu' toiseen paremmin. :) haaste otettu vastaan! ;)

    VastaaPoista