maanantai 9. kesäkuuta 2014

Frisbeegolf ja kynnet

Kuinka monelle frisbeegolf on tuttu laji? Minä ja Mieheni aloitimme tämän harrastuksen vähän päälle vuosi sitten. Periaate on sama kuin golffissa. Välineet ovat vain erit. Frisbeegolffissa kiekko (frisbee) pitää saada mahdollisimman vähin heitoin koriin. Radat ovat yleensä 9 tai 18 väyläisiä, kuten golffissakin. Itse kiekko on pienempi kuin normaali frisbee. Tässä vielä artikkeli aiheesta, jos haluaa lukea enemmän.

Tässäpä kori. Tätä kohden heitetään tiipaikalta väylää pitkin.

Suomessa fribaratoja on 375. Me suunnittelemme kesälomareissua ratojen mukaan... :D Me onneksi myös asumme seudulla, jossa on ratoja oikein mukavasti.

Itselläni kiekkoja on viisi. Yksi draiveri, eli pitkän matkan kiekko. Kaksi midaria, eli lähestymiskiekkoa. Yksi putteri, eli lyhyisiin heittoihin tarkoitettu kiekko. Lisäksi minulla on minikiekko. Minikiekolla merkataan heittopaikka.

Kiekkoni

Draiveri. Mun Leo! <3


Midari. Mun noita-akka! <3


Vanha midarini <3


Putterini. Anode! <3



Sitte vielä minikiekkoni... <3 Minulla se on tosin musta.
http://www.powergrip.fi/images/products/pgminimi.jpg


Sitten niihin kynsiin... Haha. Minun piti lyhentää kynsiä kovasti frisbeegolffin takia, koska en saa pitemmillä kynsillä tarpeeksi hyvää otetta kiekosta. Haluan, että sormenpäät tuntevat kiekon pohjan, jolloin heitto lähtee varmemmin ja tarkemmin.


Kuvaesimerkki otteestani:


Kuten kuvasta huomaa, tuollaisella otteella pitkät kynnet ovat haitaksi. Siispä kynteni kokivat lyhentymisen. Mallasin aina otettani kiekkoon, joten tiesin, että pitääkö vielä lyhentää kynsiä. Eilisissä helluntaikynsissä nähtiin lyhentyneet kynteni. Toisaalta vähän kirpaisi lyhentää niitä, mutta friba on minulle niin tärkeä harrastus, ettei se lopulta haittaa juurikaan. Kynnet kun kasvavat! Ja mikä parasta, myös lyhyihin kynsiin voi tehdä nättejä lakkauksia.

Tässä vielä vilautus nysistäni...

Tällaisia terveisiä kynsihullulta fribahullulta! Mitäs piditte postauksesta? Kiinnostaako laji? Itse koen tämän olevan hyvin rento ja nautittava liikuntalaji.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti